onsdag 29 februari 2012

Känner att jag absolut inget att skriva om. Kan inte ladda upp bilder för internetet segar sönder.
Får väll skriva om dagen.. Slutade tidigt idag, 12.40, så har bara haft elevens val, svenska & dubbelpass matte idag. Skulle egentligen spelat gitarr också, men jag ville vara med på svenskan för vi har ju prov på fredag, plus att jag var tvungen att gå ut till bussen imorse och jag hade inte lust att bära på gitarren i typ 1 km..

På svenskan håller vi på att skriva en saga, för vi arbetar med typ tema sagor, det är det vi ska ha prov på. Har med mig den hem så att jag kan skriva lite på den, eller kanske skriva klart den..
Kan slänga in ett litet urdrag ur sagan här, finns ändå inge bättre att skriva om! :D

"Nåja" tänkte prinsessan. "Jag är väll fast här för alltid."
Hon såg sig i sin spegel med ramar av guld som hängde på väggen. Hennes mörka, långa hår hängde i perfekta vågor ända ner till höfterna, hennes bruna ögon glänste och ansiktet såg lika vackert ut som alltid. Prinsessans vita klänning nådde ända ner till golvet och ett par skor stack fram därunder. 
Alla på slottet var förundrade över att hon inte hade gift sig än, hon var ju så vacker att alla föll för henne. Men prinsessan var kräsen, hon ville vänta tills hon träffade den rätte, en man som gillade henne inte bara för utseendet & pengarna, utan även för insidan. Hon visste att insidan var viktigast, viktigare än något annat. 

Vad tror ni, kan det bli något? Själv tycker jag att den blir väldigt lång, är typ på fjärde sidan.. men jag tror att jag ska korta ner den litegrann..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar