måndag 30 januari 2012

Make up

 Video från Youtube!
Har lust att prova detta, men kom på att jag inte har något puder.. concealer är ju ganska dyrt så det skulle vara bra om det funka! det verkar ju fungera enligt videon iaf. :D Fast får ta och skaffa puder först ;)
Jag använder bara foundation, mascara+ concealer ibland (inte ofta för jag tycker att jag blir typ gul av den).

Några tips från mig:
  • en sak som jag alltid gör är att tvätta ansiktet innan jag sminkar mig! Det är bra eftersom man får bort ev. smuts från  huden & ögonen. Det är även lättare att applicera foundation då/concealer/puder då.
  • Jag tvättar även alltid bort sminket innan jag går och lägger mig, det är bra för ansiktet att få "andas" ibland, istället för att ha ett lager med smink på sig hela tiden. Då använder jag en sminkborttagning från nivea.
  • Några gånger i veckan tvättar jag ansiktet med Neutrogena tvål, den är bra mot pormaskar, har även en tvål som förebygger finnar från neutrogena.
  • Se också till att smörja in dig om du är torr, tips på cremer: Nivea creme (den "naturella"), idominsalva (om du är riktigt torr!) och neutrogena visibly clear creme.



 Mitt favoritmärke på cremer, dusch tvål och lotion är nog Nivea, för dom har inga parabener, luktar gott och tar bra hand om huden !

1 kommentar: